Ingrediënten (4 personen):

450 gram half om half gehakt
4 zachte of halfhard gekookte eieren, afgekoeld en gepeld
1 rauw ei
100 gram droog broodkruim
50 gram bloem
Snufje gemalen nootmuskaat
1 tl zout
½ tl zwarte peper
1 liter arachide- of zonnebloemolie

Bereidingswijze:

  1. Kluts het ei met een beetje water los in een diep bord. Doe het broodkruim in een ander bord en de bloem in een volgend bord. Bestuif de gekookte eieren met wat bloem.
  2. Kneed het gehakt in een kom fijn met nootmuskaat, zout en peper. Proef en breng eventueel nog wat hoger op smaak. Verdeel in 4 gelijke porties en druk ze plat.
  3. Neem een portie in je handen (zorg dat je koude handen hebt), leg er een ei op en vorm het gehakt eromheen tot een bal. Als je zachtgekookte eieren gebruikt, doe dan voorzichtig.
  4. Rol ze door de bloem, dan het ei en als laatste door het broodkruim. Druk het broodkruim een beetje in het vlees.
  5. Verhit de olie in een braadpan of frituurpan naar 180 graden. Frituur de ballen in 5 à 6 minuten goudbruin en schep ze tussentijds om. Laat ze even uitlekken op keukenpapier.

< Alle recepten

Bioboerderij 't Schop maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken. Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. Als je marketingcookies accepteert delen we informatie over jouw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Geef hieronder aan welke categorie cookies we mogen plaatsen.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.