Ingrediënten:
1 kg Kruimige aardappelen
125 ml Halfvolle melk
2 Uien
5 el Ongezouten roomboter
1 el Kerriepoeder
500 gr Mager rundergehakt
360 gr Appelmoes
3 el Paneermeel

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 200 °C. Schil de aardappelen, snijd ze in gelijke stukken en kook ze in water met zout in 20 min. gaar. Giet af, voeg de melk en wat peper en eventueel zout toe en stamp de aardappelen tot puree.

Snipper ondertussen de uien. Verhit 2 el boter in een koekenpan en fruit de ui 5 min. op laag vuur. Schep de ui door de aardappelpuree. Verhit 1 el boter in een braadpan en bak hierin het gehakt in 5 min. rul. Voeg het kerriepoeder, peper en eventueel zout toe en schep om.

Maak laagjes in een ovenschaal: van achtereenvolgens puree, gehakt, appelmoes en eindig met een laag puree. Bestrooi met het paneermeel en verdeel de rest van de boter erover. Bak in ca. 20 min. in het midden van de oven goudbruin.

Serveertip Bestrooi vlak voor het serveren met peterselie en serveer met worteltjes.

< Alle recepten

Bioboerderij 't Schop maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken. Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. Als je marketingcookies accepteert delen we informatie over jouw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Geef hieronder aan welke categorie cookies we mogen plaatsen.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.