Ingrediënten (4 personen):

150 g (volkoren) couscous (= 1 koffiemokje)
500 g pompoen, in stukjes gesneden en gekookt
4 rondjes verse geitenkaas, in stukjes
½ appel, in stukjes
1 bosuitje, in ringetjes
½ rode paprika, in kleine stukjes gesneden
½ rode ui, heel fijn gesneden
50 g gedroogde abrikozen, fijn gesneden
handjevol walnoten
de naaldjes van 1 takje verse rozemarijn, heel fijn gesneden
zout en peper

Bereidingswijze:

  1. Meet de couscous af in een koffiemokje, dat is ongeveer 150 gram. Doe de couscous in een schaal.
  2. Vul hetzelfde mokje met kokend water en giet dit bij de couscous. Roer even om en dek de schaal nu af, met huishoudfolie of een passend bord. Terwijl de couscous welt, hebt u tijd om de overige ingrediënten voor te bereiden en te snijden.
  3. Na ongeveer vijf minuten is de couscous klaar; roer haar los en luchtig met een vork. Voeg alle overige ingrediënten toe en meng goed.
  4. Vlak voor het serveren kunt u nog dressing toevoegen (olijfolie en balsamicoazijn), maar dat hoeft niet.

< Alle recepten

Bioboerderij 't Schop maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken. Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. Als je marketingcookies accepteert delen we informatie over jouw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Geef hieronder aan welke categorie cookies we mogen plaatsen.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.