Ingrediënten (4 personen):

  • ½ brood naar keuze (check onze acties van deze week)
  • 1 grote prei
  • 1 courgette
  • 2 teentjes knoflook
  • 1 ltr (kippen)bouillon
  • 100 gr zure room
  • 2 el pesto
  • Takje verse basilicum
  • Peper en zout
  • Olijfolie

Bereidingswijze:

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Snijd de helft van het brood in plakken en besmeer ze met pesto. De andere helft scheur je in stukken, besprenkel je met olijfolie en wat peper en zout.

Leg de broodjes en de croutons op een bakplaat en bak ze in 8 minuten krokant.

Snijd de prei in ringen en de courgette in stukjes en was deze.

Hak de knoflook fijn en fruit dit aan in iets olijfolie.

Voeg de prei en courgette toe en bak mee.

Voeg de bouillon toe en laat de soep zo’n 10 minuten koken.

Pureer de preisoep glad met een staafmixer en breng op smaak met peper, zout en 2 el pesto. Verdeel de preisoep over de borden.

Garneer met een lepel zure room, wat vers gehakte basilicum en de croutons.

Serveer met de pesto toast.

< Alle recepten

Bioboerderij 't Schop maakt gebruik van cookies.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken. Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. Als je marketingcookies accepteert delen we informatie over jouw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Geef hieronder aan welke categorie cookies we mogen plaatsen.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.